pondělí 2. července 2012

Bio Cola

V dubnu jsem při vynášení plastového odpadu zahlédla v popelnici láhev od Coly. To by mě samo o sobě nijak zvlášť nezaujalo, kdyby to nebyla BIO COLA. Nevěřila jsem svým očím, v obchodech ani stopy, ale na internetu jsem se dočetla, že se takový nápoj skutečně nabízí. 

Z podstaty bio potravin je skutečně bio colu vyrobit, ale takový nápoj je jen dalším důkazem toho, že BIO není totéž, jako ZDRAVÝ. Pro ilustraci přidávám uvedené složení, záměrně ale neposílám odkaz, fotku ani přesný název výrobku. 

Jemně perlivá limonáda s příchutí Cola, kterou mu dodává podmanivý karamel. Bez umělých sladidel či barviv, s polovičním obsahem cukru oproti tradičnímu nápoji.
Složení: Voda, cukr*, kyselina uhličitá, karamelizovaný cukr*, regulátor kyselosti: kyselina citrónová, přírodní aroma (bez kofeinu). * produkt kontrolovaného ekologického zemědělství. 
Průměrné nutriční hodnoty na 100 ml: Kalorická hodnota/energie: 167 kJ/39 kcal. Bílkoviny: 0 g. Sacharidy: 9,7 g (z toho cukry 9,5 g). Tuky: 0 g (z toho nasycené mastné kyseliny 0 g). Vláknina: < 0,1 g. Sodík: < 0,01 g. (kdokoli se někdy podíval na běžnou colu, vidí, že obsah cukru v bio cole je 90 % z běžné coly, nikoli výše uvedený poloviční obsah, pozn. autorky)
Rozeslala jsem také avízo svým kolegům a kolegyním a s jejich svolením teď uvádím diskusi. Byla velice zajímavá, plodná a vtipná! :)) Všem diskutujícím děkuji a čtenářům přeji příjemnou zábavu! Za jakékoli Vaše příspěvky do diskuse budu velice ráda.

  • Děkuji za info, opravdu je to velká absurdita. (Dája K.)
  • Bohužel jsem ještě neměla tu čest :D Ale Jitu, fakt dobrej zářez ;D (Hančí)
  • To je ale pěkné dílko J. (ST)
  • Dobrý den, to je opravdu šílené... bohužel si dokážu představit spoustu jidí, kteří si ji koupí neb BIO je přeci "zdravé" :( (Střítecká)
  • Já dneska viděla v Praze nápis BIOsolárium. Nevím, co si pod tím mám představit. Zřejmě se tam klienti opalují na střeše pod skutečným sluníčkem :-)) (M.)
  • Ahoj, neviděla, já nápoje typy cola neregistruji. dneska je všechno možné, některý čecháček na to skočí, (M.)
  • No když výrobkem roku v biopotravinách je biouherák, tak se nedivte
  • bio colu si už "dávala" Marge v jedné BIO restauraci, když psala absolvenskou práci na vošce o biopotravinách. Tenkrát jí to stálo cca 80kč na 2dcl :). Bohužel takhle dlouho už tahají z lidí peníze za nesmyslné věci :). A cola tam  bohužel nebyla to jediné absurdní :). (P.)
  • co jsem se dívala na odkaz, tak ještě absurdnější je, že to není biocola – ale je to nápoj s příchutí coly  udělaný z biosody, bez kofeinu, vhodný pro děti v biokvalitěJ  tak to asi někde „lapali“  bio oxid uhličitýJ a stáčeli bio voduJ To je tedy absurdní, co se pod značkou bio  dá prodávat – a nejhorší je, že si lidi myslí, že co je bio je i dietníJ   (Jana Divoká) 
  • omyl, nemyslí si, že dietní, ale ZDRAVÉ a ot víc toho kupují a konzumují :(.... (Střítecká)



Žádné komentáře:

Okomentovat